Офіс Омбудсмана: Розпорядники зобов’язані створювати реєстри публічної інформації

30 серпня 2016 12:29

Розпорядники інформації зобов’язані створювати реєстри публічної інформації, якою володіє державний орган. Про це повідомляє Центр інформації про права людини з посиланням на пояснення представника Уповноваженого з питань дотримання права на інформацію Ірини Кушнір до голови селища міського типу Вороніж на Сумщині Валерія Ястребова.

Спочатку журналіст Центру інформації про права людини Микола Іващенко надіслав запит на доступ до інформації з проханням надати доступ до реєстру публічної інформації.

Згідно зі ст.18 «Реєстрація документів розпорядника інформації» Закону України «Про доступ до публічної інформації», для забезпечення збереження та доступу до публічної інформації документи, що знаходяться у суб'єктів владних повноважень, мають бути внесені в систему обліку розпорядниками.

У відповідь Валерій Ястребов надіслав види інформації, якими володіє селищна рада. За інформацією центру, Ястребов відмовився створювати такий реєстр після повторного запиту, де були пояснення, чому розпорядник має створити такий реєстр.

«Така відповідь селищного голови була незаконною, бо види інформації – це не реєстр, в якому мають міститись дані кожного документу у розпорядника», – пояснює Микола Іващенко. 

У своїй відповіді представник Омбудсмана пояснила, що такий реєстр має містити:

·         назву документа;

·         дату створення документа;

·         дату надходження документа;

·         джерело інформації (автор, відповідний підрозділ);

·         передбачену законом підставу віднесення інформації до категорії з обмеженим доступом;

·         строк обмеження доступу до інформації, у разі якщо вона віднесена до інформації з обмеженим доступом;

·         галузь;

·         ключові слова;

·         тип, носій (текстовий документ, електронний документ, плівки, відеозаписи, аудіозаписи тощо);

·         вид (нормативні акти, угоди, рішення, протоколи, звіти, прес-релізи);

·         проекти рішень (доповідні записки, звернення, заяви, подання, пропозиції, листи тощо);

·         форму та місце зберігання документа тощо.

Ця інформація також вказана у ст.18 ЗУ «Про доступ до публічної інформації».

Ірина Кушнір пояснила, що доступ реєстру має забезпечуватись через оприлюднення на офіційній сторінці суб'єкта владних повноважень. А якщо такий сайт відсутній, то в інший прийнятний спосіб. Також доступ до реєстру надається за запитами.

Після пояснень Офісу Омбудсмана у Воронізькій раді створили реєстр. 

«Такий реєстр говорить про прозорість розпорядника інформації. З ним кожен громадянин може отримати той публічний документ, який його тільки зацікавить, і моніторити роботу органів місцевого самоврядування», – вважає Іващенко. 

 

 «Доступ до правди»