Не відповіли на запит – напиши повторний

25 Лютого 2021 09:10

Повторний запит вслід за відмовою і комунікація з розпорядниками – такою є поширена практика для отримання відповіді на запит, якщо заявник впевнений у неправомірності відмови.

Користувач Микола Миколайович звернувся через платформу «Доступ до правди» до Державної авіаційної служби із запитом про «інформацію щодо джерел та розміру надходження коштів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях».

І вже за два дні отримав відповідь, однак відмову. Бо «Пунктом 1 частини п’ятої статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що запит на інформацію має містити ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є».

І все би гаразд, але потім ДАС послалась на Цивільний кодекс України: мовляв, «ім’я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить».

Однак, оскільки закон про доступ не вимагає ідентифікації саме через реальне ім’я-прізвище, а дозволяє використовувати «наймення», то це може бути будь-який варіант – «Микола Миколайович», «Микола», або ж «Ваш улюблений запитувач».

Тож запитувач додав до свого наймення «прізвище» Хабармен – і надіслав запит повторно, на який вчасно отримав детально та змістовну відповідь.

«Дуже часто у подібних ситуаціях на допомогу приходить просто вміння спілкуватись із розпорядниками. Іноді варто сконтактувати з ними і зауважити неправомірність відмови, або наголосити на суспільному інтересі, або послатись на судову практику, яка підтверджує, що ця інформація публічна. І надіслати повторний запит. Якщо ж зауваження і причини відмови були вагомими – скоригувати запит. Якщо неправомірними, як у даному випадку, однак можуть стати «точкою умовного протистояння» та витрати часу – простіше внести правки у свій запит, і отримати натомість потрібну інформацію. Тож користувач так і зробив – додав «прізвище» і, ймовірно, додатково поспілкувався з розпорядником», - коментує редакторка сайту «Доступ до правди» Леся Ганжа.

«Доступ до правди»