На Одещині вважають, що схеми водогонів сприятимуть диверсантам, тож із запитом хай розбираються в СБУ

16 червня 2017 13:40

Selische-kurortne-odeska-oblast-plyazh-pansonati-vdpochinok-na-chornomu-mor_761

Комунальне підприємство «Доброслав» у селищі міського типу Доброслав, Лиманського району Одеської області у відповіді на запит громадської організації «Надія – 2016» вимагає від неї витяг зі статуту та зазначає, що передасть запит до СБУ. Про це повідомляє секретар ГО Валентина Кузьмич.

У запиті громадська організація просила надати копію документу, що визначає призначення води, копію документів, що визначає якість води, наказ про призначення та обов’язки особи, яка відповідає за санітарний стан і технічну справність споруд для добування води, схему розташування забірних засобів та інформацію про тарифи на водопостачання.

Комунальники у відповіді безпідставно перекваліфікували запит на звернення, а також написали, що інформація про схеми розташування забірних засобів, башт, мереж водогонів та інших об’єктів водопостачання та водовідведення є службовою. При розголошенні даної інформації можливі диверсійні та провокуючі дії, що може вплинути на стан здоров’я мешканців та можливих перебоїв водопостачання.

Крім того, у відповіді на запит, комунальне підприємство зазначило, що від його послуг можна відмовитися:

«Громадська організація «Надія – 2016» не є абонентом КП «Доброслав», якщо вас як мешканку смт Доброслав не влаштовують надані послуги, можете за бажанням відмовитися від наших послуг», - йдеться у відповіді на запит.

В.о. директора КП «Доброслав» у відповіді також вимагає «витяг зі статуту щодо уповноваження вас вирішувати дані питання за мешканців селища та інформацію щодо уповноваження вас звертатися від імені ГО «Надія – 2016».

Наприкінці відповіді комунальне підприємство зазначає, що передасть копію запиту в СБУ:

«Копію вашого звернення буде направлено до Служби безпеки України, так як затребувана вами інформація може бути використана для проведення провокацій та диверсійних заходів, що у свою чергу вплине на суспільно-політичну ситуацію та введе в оману наших абонентів».

 

Ситуацію коментує юрист Христина Буртник, Центр демократії та верхвенства права:

«По-перше, КП у своїй відповіді неправильно кваліфікувала запит на публічну інформацію, як звернення. КП слід було спершу звернути увагу на те, що саме запитується: уже створена інформація/ документ (тоді це запит на інформацію) чи у листі висловлюється прохання надати роз’яснення, зауваження, скарга тощо (це звернення).

По-друге, розпорядник інформації не має права ідентифікувати особу запитувача, вимагати посвідчуючих документів. З приводу цього, Вищий адміністративний суд України своїй Постанові зазначив: «при вирішенні питання щодо того, чи надавати інформацію у відповідь на запит, будь-який розпорядник інформації повинен акцентувати увагу не на особі запитувача чи обставинах його життя, а виходити з того, що така інформація розкривається необмеженому колу осіб».

 

«Доступ до правди»