Кошторис капремонту школи: публічна інформація чи таємниця?

12 Серпня 2021 10:13

Користувачці «Доступу до правди» відмовились надати кошторис капремонту школи через небезпеку «порушити принцип конкурентності» при закупівельній процедурі. Адвокат Ігор Федоренко стверджує, що відмова є протиправною.

Користувачка платформи «Доступ до правди» Анна Баранова звернулась до Чорноморської селищної ради із запитом надати кошторисну частину проектної документації щодо капітального ремонту школи  відповідно до рішення виконкому, на цю статтю витрат виділили понад 2 мільйони гривень.

У відповіді селищний голова смт. Чорноморське Одеської області Сергій Удалов розповів про логіку та процедуру формування ціни у кошторисі, проведення тендерних процедур та торгів, логіку зміни ціни в процесі переговорних процедур та торгів.

Зокрема заначив, що кошторисну частину надати не може, оскільки «визначення конкретних цін по критеріях оцінки порушить принцип конкурентності та прозорості здійснення публічних закупівель».

Тобто, мовляв, тендерні процедури тривають, тому статті витрат по кошторису не можемо показати.

Адвокат Ігор Федоренко вважає відмову у наданні інформації протиправною, такою, що суперечить вимогам чинного законодавства України з огляду на те, що розпорядник є органом місцевого самоврядування і уся інформація, що перебуває у його володінні або створена ним, є публічною (пункт 1 частини першої статті 13 Закону № 2939-VІ). Тобто кожен документ, лист, фотографія тощо.

Відповідно до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов’язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». В актах та проектах актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування не може бути обмежено доступ до інформації про витрати чи інше розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним чи комунальним майном, у тому числі про умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримують ці кошти або майно, а також до іншої інформації, обмеження доступу до якої заборонено законом.

«Доступ до такої інформації може бути як відкритим, так і обмежуватися на визначених законом підставах (наприклад, державна таємниця). Підстав відносити кошторисну частину проектної документації до інформації з обмеженим доступом немає», зазначає Ігор Федоренко.

Крім того, положення частини 2 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначає, що обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров'я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

Відповідно до положення частини 5 цієї статті не може бути обмежено доступ до інформації про складання, розгляд і затвердження бюджетів, кошторисів розпорядників бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів одержувачів бюджетних коштів, а також їх виконання за розписами, бюджетними програмами та видатками (крім таємних видатків відповідно до статті 31 Бюджетного кодексу України), взяття розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів бюджетних зобов’язань або здійснення розпорядження бюджетними коштами у будь-який інший спосіб, планування, формування, здійснення та виконання закупівлі товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, у тому числі оборонних закупівель (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлі товарів, робіт і послуг становить державну таємницю відповідно до Закону України "Про державну таємницю"), володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Не підлягає обмеженню також доступ до інформації про стан і результати перевірок та службових розслідувань фактів порушень, допущених у сферах діяльності, зазначених у цій частині. Доступ до зазначеної інформації забезпечується розпорядниками інформації відповідно до положень статті 5 цього Закону.

Таким чином в Законі № 2939-VІ прямо зазначено, що не може бути обмежено доступ до кошторису, що є фінансово-плановим документом, який містить відповідні статті і суми витрат коштів бюджету на капітальне будівництво.

 

Юридична допомога надається в рамках проєкту "Посилення громадянської журналістики в Україні", що реалізується за фінансової підтримки United Nations Democracy Fund (UNDEF)

 

«Доступ до правди»