«Хто в цій хатці живе»: запитуємо про орендарів комунальних приміщень

1 Лютого 2022 11:21

Запит – гарний інструмент і для того, аби дізнатися, хто саме і за скільки орендує приміщення у комунальних будівлях. Адже буває так, що в чудовій споруді в центрі міста за пільговою «копійчаною ціною» орендують величезні простори політичні партії чи комерційні підприємства. Чи завжди виправданою є пільгова ціна?

Часто питання про орендарів виникають і коли мова йде про «розрекламовану» владою будівлю. От, до прикладу, як ЦНАП у Полтаві. Будували його міським коштом довго і дорого.

Читайте також: Полтавська ОДА засекретила дані про спорудження ЦНАПу за 75 мільйонів

Але ось уже будівля споруджена, введена в експлуатацію – але ЦНАП там і  досі не працює. Журналісти видання «Полтавщина» розбирались, хто ж орендує приміщення в цій будівлі і чому там досі не запрацював ЦНАП.

Завершується перший місяць 2022 року, а полтавський ЦНАП так і не розпочав роботу у новій футуристичній будівлі на вул. Соборності, 45а. Хоча міський голова Олександр Мамай запевняв, що Центр надання адмінпослуг переїде у нове приміщення до новорічних свят. Історія із переїздом ЦНАПу уже стала комічною і яскраво показує неефективність використання бюджетних коштів.

Для початку вкажемо всіх орендарів скляної будівлі, яка знаходиться на балансі Полтавської області. У відповідь на запит ІВ «Полтавщина» отримала наступну інформацію.

Орендар

Загальна
площа, м²

Місячна
оренда, грн

Ціна
за 1 м²

Банк «Український капітал»

76

27056

356

ГО «Полтавська платформа»

403

13702

34

Управління інфраструктури та цифрової трансформації ПОДА

99

1130

11

Департамент будівництва, містобудування і архітектури ПОДА

177

1983

11

Полтавська обласна асоціація органів місцевого самоврядування

133

1513

11

ФОП Ляна Салех (кафе «Кавун»)

11

4074

355

Управління адміністративних послуг ПМР

464

5367

12

Департамент з питань реєстрації ПМР

462

5340

12

Всього

1826

73867

 

Як видно, приміщення орендують вісім юридичних осіб. Двоє із них належать до структури міської влади — Управління адміністративних послуг та Департамент з питань реєстрації. Функції цих органів споріднені й структури загалом займають площу 926 м². Також площі орендують дві обласні структури — Департамент будівництва й Управління інфраструктури та цифрової трансформації. Вони займають площу 276 м².

ГО «Полтавська платформа» на третьому поверсі під франшизу «Дія.Бізнес» орендує 403 м². На тому ж поверсі працює кафе «Кавун», яке орендує 11,5 м². Банк «Український капітал» орендує 76 м², а Полтавська обласна асоціація органів місцевого самоврядування — 133 м².

Нині Комунальна установа Полтавської обласної ради з експлуатації адміністративних будівель проводить аукціон ще на 80 м² зі стартовою ціною оренди 28 тис. грн на місяць.

Первісна балансова вартість будівлі «Центр Дія» складає 68 млн грн, а її загальна площа — 2000 м². Як бачимо, для більшості орендарів приміщення дісталися за соціальною ціною. Лише «Кавун» та Банк «Український капітал» платять ринкову ціну — 350 грн/м² на місяць. Наприклад, «Полтавська платформа» сплачує 13 тис. грн оренди за площу, вартість якої складає 13 млн грн. У розрахунку на 1 м² ГО платить всього одну тисячну від вартості нерухомості.

З 2000 м² будівлі вже розподілили 1825 м². Конкретно ЦНАП отримав всього 23% від загальної площі приміщень. Як розповів заступник начальника управління адміністративних послуг Полтавської міськради Максим Курило, цієї площі не вистачає. Адміністрація ЦНАПу і паспортний відділ залишаться у будівлі на вул. Соборності, 36.

Попри те що, полтавський Центр надання адмінпослуг платить за оренду приміщення, він ними досі не користується.

Так 13 січня полтавський ЦНАП перевіз частину своїх меблів до нової будівлі. Їх розмістили на першому поверсі. Ще минулого тижня Центр мав розпочати роботу у тестовому режимі. Однак, адміністративні послуги громадянам тут досі не надають.

Як повідомили у Полтавській ОДА, Міністерство цифрової трансформації заявило, що меблі, перевезені з вул. Соборності, 36, не відповідають дизайн-коду будівлі. Місто має вивезти старі столи, стільці тощо та закупити нові.

В системі Prozorro «Полтавщина» знайшла тільки закупівлю жалюзі за 150 тис. грн і двох кавоварок за 46 тис. грн. За словами Максима Курила, на облаштування робочих місць у новій будівлі, орендну плату та оплату комунальних послуг потрібно 16 млн грн.

Слід очікувати, що найближчим часом ЦНАП не розпочне роботу у новому приміщенні. Витрати на нові меблі потрібно закласти у бюджет на 2022 рік, а його, за прогнозами, приймуть наприкінці лютого або на початку березня.

Отже, будівля, зведення якої загалом обійшлося платникам податків у 75 млн грн, досі не експлуатується за призначенням.

 

 «Доступ до правди»