«Доступ до правди» розповів про свої досягнення британським колегам: переклад статті на My Society

6 квітня 2016 16:24

 

Декілька днів тому наші колеги з британської  ГО «My Society» написали статтю про «Доступ до правди» для свого блогу. У ній зібрані наші досягнення та підсумки за два роки існування.

«Доступ до правди» публікує переклад цієї статті.

Доступ до правди: секрети успіху інструменту з поширення публічної інформації

Минулого тижня  український ресурс для надсилання інформаційних запитів «Доступ до правди»  було відправлено 10 000-ий запит.

Ця цифра доволі вражаюча, якщо взяти до уваги, що сайт було запущено лише декілька років тому – у 2014 році.

Ми щиро вітаємо команду «Доступу до правди». Ми також пильно спостерігали за тим, як вони досягли такого рівня використання сайту громадянами, оскільки сам ресурс працює на платформі Alaveteli. Ми раді поділитися секретом успіху з рештою членів мережі Alaveteli.

Для цього ми зв’язалися з Ярославом, одним з членів команди «Доступу», та попросили його розповісти детальніше про фактори, які вплинули на ріст популярності сайту. Ми також опишемо їх більш детально в рамках маркетингового плану для сайтів Alaveteli, а поки що ми публікуємо основні моменти нашої розмови.

Тісно працюйте з великими медіа

«Доступ до правди» започатковувався у партнерстві з одним з найбільших в Україні онлайн медіа. Пізніше до команди проекту приєднався журналіст, який почав працювати над історіями, які базувалися на темі доступу до інформації. Це дало декілька значних переваг. По-перше,  з’явилась аудиторія для найбільш цікавих новин. По-друге, з’явився канал комунікації для популяризації ресурсу та інформування громадян про їхні права у сфері доступу до інформації . По-третє, журналіст міг оцінити, яка інформація може зацікавити аудиторію.

Нелегкі часи

Звичайно ніхто не хоче жити в умовах політичної нестабільності, однак ті події, що відбувались в країні в останні роки, зробили громадян більш спраглими до інформації про діяльність влади.

Інформаційний запит заслужено став одним з найважливіших інструментів у викритті та оприлюднення випадків корупції.  Наприклад, таких як нецільове використання коштів, призначених на розвиток армії (Історія про те, як високі військові чини володіють дорогими автомобілями)

Історії, що захоплюють людську уяву

Наразі «Доступ до правди» працює над кампанією про пошук власників історичних будівель Києва, які знаходяться на межі знищення. Ця історія привернула увагу громади Києва.

Окрім того, команда Доступу підготувала та опублікувала декілька новин про випадки домашнього насильства, яка була підхоплена багатьма медіа.

У дорозі

Україна  - це доволі велика країна, в якій є регіони, де громадяни мають досить обмежений доступ до публічної інформації. «Доступ до правди» на даний момент готує серію поїздок (15) по регіонам України для того, щоб розповісти місцевих громадських активістів про їхні права у сфері доступу та їх навчити роботі з інформаційними запитами.

У подальшому, очікується, що ці активісти допоможуть поширити інформацію для більш широкого загалу в своїх регіонах. Команда Доступу також розкаже і про те, як працювати із запитами, якщо доступ до Інтернету обмежений.

Також, такі поїздки – це шанс для команди познайомитися з чиновниками, які відповідають за доступ до інформації в регіонах.

Залучити до роботи над проектом інтернів

Роботи завжди більше, ніж потрібного на її виконання часу. Особливо, якщо ви маленька команда, яка хоче досягти великих змін. Тому Доступ долучав до роботи над різними проектами інтернів, які працювали на волонтерських засадах. Наприклад, команда громадських активістів працювала з журналістами Доступу над пошуком власників історичних будівель.

Використовуйте соціальні медіа

За останній час «Доступ до правди»  значно збільшив аудиторію як і відвідувачів сайту, які переглядають інформацію, так і тих, хто цілеспрямовано використовує сайт для відсилання інформаційних запитів.

Платформа Alaveteli дозволяє користувачам сайту обговорювати запити та відповіді у коментарях до них, однак Доступ до правди заохочує свою Facebook аудиторію (більш ніж 9500 підписників) робити те саме в цій соціальній мережі.  Facebook  - це хороший інструмент для поширення журналістських розслідувань, новин та інших інформаційних матеріалів, а також анонсування подій.

До того ж  часто людям простіше звернутися до команди проекту за консультаціями або сповістити їх про проблеми, що виникли в них при роботі з сайтом. Команда Доступу заохочує користувачів бути наполегливими та домагатися отримання необхідної інформації та розяснює ситуації, коли розпорядник порушив закон та радить до кого в такій ситуації варто звертатися.

 

Отож ось вона, комбінація факторів, які привели «Доступ до правди» до популярності. Ми бажаємо їм всього найкращого та наснаги у нових досягненнях. Будьмо!