«Детектор медіа»: хто перешкоджав знімальній групі? Військова прокуратура: це не запит, а звернення

26 жовтня 2017 15:00

%d0%ba%d1%80%d0%b0%d1%81%d0%b8%d0%bb%d1%96%d0%b2

На запитання видання «Детектор медіа» про те, хто перешкоджав знімальній групі телеканалу News One та журналістці Тетяні Сивокінь, яка під час прямого включення повідомила про перешкоджання роботі військовими, у Військовій прокуратурі Західного регіону відповіли, що це не запит, а звернення, бо відповідь вимагає створення нової інформації або аналізу наявної.

«Ваш запит за своїм змістом є зверненням відповідно до закону України «Про звернення громадян», у звязку з им буде розглянутий у відповідності до його вимог, а про результати розгляду вас буде повідомлено додатково», - ідеться у відповіді військової прокуратури.

Інцидент між журналістами і військовими імовірно трапився під час роботи журналістів у Красилівському районі Хмельницької області, де у результаті авіакатастрофи загинуло двоє пілотів.

У запиті «Детектора медіа» також ішлося про те, хто саме це був і який спосіб відбувалося перешкоджання, а також хто з представників Військової прокуратури був присутнім на місці події.

Як прокоментував «Доступу до правди» медіа-юрист Олександр Бурмагін, відмови розпорядників на підстави то, що треба створювати «нову інформацію» нині в тренді.

«Таку відповідь можна отримати і коли це дійсно так і запитувач вимагає зріз інформації з різних джерел у великих обсягах і розпорядникові треба витратити купу часу аби скласти всі дані, і коли запитують, наприклад, прості копії документів. В даному випадку маємо якраз останній варіант. Бо, за наявності, надати інформацію щодо обставин інциденту – відкрити одну папку. І це точно не потребує надзусиль. Навіщо зазначати таку підставу, якщо дійсно до них ніхто не звертався і у них просто немає таких відомостей? Мені не зовсім зрозуміло», - коментує юрист.

На його думку перекваліфікація запиту у звернення – це в багатьох випадках класика протиправних дій розпорядників.

«Тут же маємо джентльменський набір недобросовісного розпорядника: 1) це потребує аналізу і створення, 2) це взагалі звернення, а не запит, 3) там персональні дані – тому тільки за згоди особи. Знов таки, якби журналіст бажав звернутись зі скаргою або іншим зверненням – була б відповідна форма і зміст документу. Коли чітко це запит і запитується інформація – діє тільки Закон України «Про доступ до публічноі інформації». І він не передбачає таких варіантів, як «ми вважаємо Ви насправді подали звернення, почекайте місяць». Запит має бути або задоволено, або відмовлено в його задоволенні. Підстави для правомірноі відмови чітко прописано у статті 22 Закону. Знов таки, такої підстави, як «Ви подали звернення» – там немає», - говорить Олександр Бурмагін. 

«Доступ до правди»