Чи є публічною інформація, у якому місті прописаний екс-мер? Юрист: Так

4 грудня 2018 12:52

Karpliuk volodymyr 4o6

Активісти Ірпеня направили до Ірпінської міської ради запит, в якому просили надати інформацію, в якому саме місті проживає Володимир Карплюк, екс-мер Ірпеня.

Річ у тім, що 30 листопада в міській раді відбулись, так звані громадські слухання нового Генерального плану міста. Як пишуть «Українські новини», повідомлення про громадські зібрання було розміщено на сайті міської ради лише 29 листопада о 22 годині. Проте ще до початку реєстрації зал був переповнений, а більшість мешканців Ірпеня не змогли потрапити до зали. Проводив «слухання» колишній очільник міста Володимир Карплюк. Метою таких слухань було узаконити новобудови, які зокрема мають відношення і до будівельної компанії екс-мера.

«З інформації в Інтернеті мені стало відомо, що головним доповідачем та головуючим на зборах стосовно геплану міста Ірпінь був Карплюк В.А., який, відповідно до його декларації станом на 2 серпня 2018 року проживає в м. Буча Київської області», - пише у запиті Михайлина Скорик, активістка Ірпінської громади.

Саме цими фактами і зумовлено подання інформаційного запиту.

Проте чи не підпадають дані про місце проживання під закон «Про захист персональних даних»?

З цим запитанням «Доступ до правди» звернувся до Людмили Опришко, адвокатки, ГО «Платформа прав людини»:

- Стаття 11 Закону України «Про інформацію» до конфіденційних відомостей про особу відносить дані про її адресу. Закон "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання" передбачає, що доступ до інформації, що міститься у реєстрах територіальних громад (які містять інформацію про реєстрацію місця проживання особи), здійснюється з дотриманням вимог цього Закону, законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних».

Водночас, цей закон наступним чином визначає поняття місця проживання особи: «місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає, а також спеціалізовані соціальні установи, заклади соціального обслуговування та соціального захисту, військові частини».

Отже, обидва наведені закони захищають не інформацію про місцевість, в якій особа зареєстрована та/чи проживає, а відомості про місцезнаходження конкретного житла, де особа проживає.

Відтак, відомості про місто, містечко, селище, в якому людина проживає, особливо, якщо воно має значні розміри, не дає можливості чітко ідентифікувати місцезнаходження помешкання, де проживає та чи інша людина. Тому така інформація не повинна обмежуватись у доступі.

Крім того, події, які спонукали до звернення із наведеним запитом вказують на наявність великого суспільного інтересу до інформації про те, в якому саме місті чи містечку проживає людина, яка взяла не себе повноваження керувати громадськими слуханнями та яка мала суттєвий вплив на їх результати.

Зважаючи на це, стаття 29 Закону України «Про інформацію» надає право поширювати подібні відомості, оскільки вони мають значний суспільний інтерес.

«Доступ до правди»