Апеляційний суд визнав протиправною відмову Харківської міської ради у наданні відповіді на запит Мережі антикорупційних центрів

14 Лютого 2024 00:00

Другий апеляційний адміністративний суд, розглядаючи справу за апеляційною скаргою Громадської організації «Мережа антикорупційних центрів» на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 06.11.2023 № 520/25434/23, визнав протиправною відмову Харківської міської ради у наданні відповіді на запит щодо надання публічної інформації про розмір грошових коштів (включно із преміями, матеріальною допомогою, відпустками тощо), виплачених за грудень 2022 року та січень 2023 року міському голові Харківської міської ради, його заступникам та кожному працівнику Харківської міської ради та виконавчого комітету вказати окремо із зазначенням прізвища, ім`я, по-батькові та посади кожного працівника та зобов`язав Харківську міську раду  повторно розглянути запит.

Судова справа пов’язана з тим, що Громадська організація «Мережа антикорупційних центрів» звернулася із запитом до Харківської міської ради Харківської області, у якому просила:

— надати інформацію про розмір грошових коштів (включно із преміями, матеріальною допомогою, відпустками тощо), виплачених за грудень 2022 року міському голові Харківської міської ради, його заступникам та кожному працівнику Харківської міської ради та виконавчого комітету вказати окремо із зазначенням прізвища, ім`я, по-батькові та посади кожного працівника.

— надати інформацію про розмір грошових коштів (включно із преміями, матеріальною допомогою, відпустками тощо), виплачених за січень 2023 року міському голові Харківської міської ради, його заступникам та кожному працівнику Харківської міської ради та виконавчого комітету вказати окремо із зазначенням прізвища, ім`я, по-батькові та посади кожного працівника.

Листом Харківської міської ради не було надано повної та точної інформації на запит на публічну інформацію, відмовлено у задоволенні запиту на інформацію у зв`язку з тим, що запитувана інформація є персональними даними та інформацією з обмеженим доступом — конфіденційною та згоди на поширення своїх персональних даних відповідні працівники не надавали.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що положення ст. 16 Закону України «Про захист персональних даних» як норми спеціальної дії мають пріоритет у правозастосуванні щодо норм ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», мають виключну пряму дію та поширюються на правовідносини, коли запитується інформація про особу.

Задовольняючи апеляційну скаргу Мережі антикорупційних центрів апеляційний суд дійшов висновку, що інформація, яка стосується розміру заробітної плати працівників Харківської міської ради, які отримують заробітну плату за рахунок бюджетних коштів, є відкритою і має бути надана у відповідь на запит на інформацію. Враховуючи обставини справи, колегія суддів дійшла висновку, що відповідь відповідача на запит від 05.09.2023 № 67/0/33-23 не можна вважати належним розглядом запиту на отримання публічної інформації, оскільки фактично звернення позивача у відповідності до Закону №2939-VI не розглянуто, так як радою не надано повної та обґрунтованої відповіді та/або роз`яснень причин відмови на поставлене в запиті питання.