Чи є зарплата чиновника конфіденційною інформацією?

6 Січня 2016 11:16

Розпорядники публічної інформації не поспішають розголошувати розмір заробітної плати посадовців, мотивуючи це тим, що така інформація є конфіденційною. Однак експерти Центру політичних студій та аналітики у своєму посібнику «Як забезпечити доступ до публічної інформації̈: шпаргалка для розпорядників» аргументують, чому ця інформація є відкритою та має бути надана на запит публічної інформації.

 

З одного боку інформація щодо оплати праці відображає матеріальний стан особи, а рішенням Конституційного Суду від 20.01.2012 року № 2-рп/2012 інформацію про матеріальний стан віднесено до конфіденційної.

З іншого боку у цьому ж рішенні Конституційного Суду наголошено, що публічний характер суб’єктів владних повноважень та їх посадових осіб вимагає оприлюднення певної інформації для формування громадської думки про довіру до влади та підтримки її авторитету у суспільстві.

Статтею 32 Закону України «Про оплату праці» не встановлено категоричної заборони надання відомостей стосовно оплати праці, навпаки нею передбачено, що такі відомості надаються будь-яким органам чи особам, щоправда, лише у випадках, передбачених законодавством. І чинне законодавство такі випадки передбачає.

Стаття 5 Закону України «Про захист персональних даних» говорить, що не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону «Про доступ до публічної інформації».

Остання у свою чергу визначає, що інформація щодо умов отримання бюджетних коштів, прізвищ, імен, по батькові фізичних осіб, які отримали ці кошти, може бути обмежена лише якщо її оприлюднення чи розголошення може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Окрім того, статтею 6 Закону «Про доступ до публічної інформації» встановлено, що до інформації з обмеженим доступом не належать відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави чи місцевого самоврядування.

Ця стаття кореспондується зі статтею 60 Закону України «Про запобігання корупції», якою передбачено, що розміри, види оплати праці, матеріальної допомоги та будь-яких інших виплат з бюджету державним службовцям не можуть бути віднесені до інформації з обмеженим доступом.

Відтак автори посібника приходять до висновку, що інформація щодо оплати праці державного службовця є відкритою і має бути надана на запит на інформацію.

 

Підготовлено за матеріалами посібника «Як забезпечити доступ до публічної інформації̈: шпаргалка для розпорядників». З повним текстом видання можна ознайомитись за цим посиланням.

«Доступ до правди»