Блог Роксолани Стадник// За 10 років ми відповіли на 35 тисяч запитів

8 Червня 2021 09:45

Рівно 10 років тому почалася історія, що схожа на кіноповість з елементами екшну й навіть неонуару.

Так, в травні 2011 до моїх повноважень у комунікаційному департаменті додалася робота по організації діяльності новоствореного Управління забезпечення доступу до публічної інформації, як спеціального структурного підрозділу з питань запитів на інформацію, що надходять Кабінету Міністрів та його Секретаріату.

Це був безцінний досвід створення з нуля, за доволі стислі терміни, організаційної моделі доступу, яка б ефективно працювала у СКМУ, разом з операційною роботою по наданню відповідей на запити, які зростали ніби в геометричній прогресії, формування команди, тощо. Відзначу, що розроблена модель не тільки продуктивно працює в Секретаріаті, а й використовується багатьма підрозділами ЦОВВ, а також стала основою для власного наукового дослідження.

Пам’ятаю перші запити про заробітну плату, радників членів Уряду, про їх декларації, як доводилося кожному урядовцю пояснювати, іноді вмовляти та палко переконувати надавати інформацію та розкривати дані. Було складно, а іноді до розпачу важко забезпечувати виконання таких простих на сьогодні, а тоді, ще таких незвичних й незрозумілих для багатьох вимог та моментів. Але ми справилися.

З 2015 року інформація, яка відкрилася в рамках доступу, стала поштовхом для створення відповідних реєстрів у формі публічних даних), що наразі активно використовуються й еволюціонують у зручні сервіси для громадян.

Наразі Управління входить до складу Департаменту інформації та взаємодії з громадськістю. За цей час Управлінням було опрацьовано більше 35 тис. запитів, з них:

22,5 тис. (64%) запитів надійшло електронною поштою (найпоширеніший канал);

11 тис. (31,6%) - поштою;

1,2 тис. (3,7%) - телефоном;

123 (0,3%) - факсом;

24,5 тис. (70%) - запити надійшли від фізичних осіб (найактивніші запитувачі);

3,8 тис. (10,5%) - від об’єднань громадян без статусу юридичної особи;

3,6 тис. (10,2%) - від юридичних осіб;

3,3 тис. (9,3%) - від представників ЗМІ;

20 тис. (58,3%) - відповіді надані безпосередньо Секретаріатом КМУ;

14,5 тис. (41,5%) - запитів передано на опрацювання належним розпорядникам.

Перші 10 тис. запитів Управлінням було "подолано" приблизно за 4 роки (травень 2011 – липень 2015).

Наступні 10 тис. – трохи менше ніж за 3 роки (липень 2015 - березень 2018), а треті 10 тис. – трохи більше ніж за 2 роки.

Але цифри - це лише кількісний показник. У наш час діджитал-технологій головним фактором, який впливає на якість опрацювання запитів лишається людина. Її досвід, професіоналізм та відповідальність. За кожною відповіддю на запит, праця членів команди Управління та Департаменту, колег зі структурних підрозділів Секретаріату Уряду.

Тож дякую нашій команді за наполегливу працю, за те, що можу покластися на вас у будь-якій ситуації, за те, що іноді поступаєтеся власним часом, опрацьовуючи неймовірно об’ємні запити, і за те, що лишаєтеся сильними духом перед випробовуванням кількістю запитів.

Дякуємо громадськості та експертам за спільну роботу протягом цих 10 років у проведенні більше 50 спільних конференцій/круглих столів/семінарів, обговорень та консультацій по всій Україні, у виданні брошур, відео, аналітичних і методичних матеріалів, роз’яснень для розпорядників

Управлінцям буде корисно отримати досвід роботи з публічною інформацією. Адже робота з доступом дисциплінує і це велика відповідальність, як юридична, так й іміджево-комунікаційна усіх розпорядників, що є потужною складовою урядових комунікацій, які є невід’ємною частиною державного управління.

Команда Управління дякує усім підрозділам з питань забезпечення доступу до публічної інформаціі в усіх розпорядників за плідну та конструктивну співпрацю. 

Особлива подяка нашим запитувачам – без вашої участі рубіж у 35 тис. запитів за 10 років роботи був би неможливим!

Роксолана Стадник, керівниця управління забезпечення доступу до публічної інформації у Секретаріаті Кабінету Міністрів України

Фейсбук-сторінка Роксолани Стадник