Блоги//Чернівецьке ДАІ: без інтернету та електронної скриньки

9 листопада 2015 11:29

%d0%bd%d0%b0%d0%b4%d1%8f

На прохання колеги з «Наших грошей» вирішила написати запит до управління ДАІ УМВС в Чернівецькій області щодо того, кому видані ліцензії на видачу довідок-рахунків. Звично, почала шукати на сайті управління http://udaicv.gov.ua/ розділ чи інформацію про доступ до публічної інформації. Проте марно.

Не те, що скриньки по доступу, а взагалі – ніякої електронної скриньки.

Тож вирішила перетелефонувати й уточнити в управлінні, на який мейл надіслати запит.

За вказаним телефонним номером слухавку зняв черговий, який порадив надіслати запит  поштою… Звичайною. І уточнив: електронної пошти немає.

«Чому в нас має бути електронна пошта? Можливо це чимось і передбачено, але в нас я не знаю. Якщо хочете, я дам вам адресу. Поштову. Всі запити, які до нас надходять, надходять тільки одним варіантом – поштовим», - пояснив він (запис розмови можна прослухати тут).

Потім черговий з’єднав мене з канцелярією. Їй я теж пояснила суть: не можу знайти на сайті електронної скриньки.

«А що ви хочете? Я не володію ні тим, ні іншим. Навіщо вас зі мною з’єднали? У мене ні комп’ютера, ні інтернету немає. Тільки один внутрішній телефон», - здивувалася жінка (запис).

А між іншим в законі «Про доступ до публічної інформації», якою є інформація про дозволи, які надає УДАІ в Чернівецькій області, досить чітко прописані обов’язки і права як розпорядника інформації (управління), так і запитувача (мене).

Зокрема розпорядники мають мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації, а також електронну скриньку. А запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Саме запитувача, а не розпорядника, який не має звужувати можливості запитувача, а навпаки – забезпечити йому комфортну подачу запиту.

Важко зрозуміти, чому Управління ДАІ в Чернівецькій області та й сам Департамент живуть у відірваному від сучасних технологій світі. Адже так легко зробити розділ на сайті, де пояснити хто є розпорядником, куди надсилати запит, якщо немає власної електронної скриньки. Головне – бажання і розуміння, маленькі зусилля і результат.

 

Надія Вірна, журналіст, Чернівці