Блоги// Погляд чиновника на інформаційний запит

15 грудня 2015 14:37

%d1%81%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b7%d0%bd%d1%8c%d0%be%d0%b2%d0%b0

Інформаційні запити й інформативні відповіді – це дорога з двостороннім рухом

Журналісти, м`яко кажучи, бувають дивними. Я навіть не уявляла наскільки, допоки не пішла працювати у прес-службу Міністерства охорони здоров’я.

Найцікавіша робота тут з інформаційними запитами. «Добрий день, я журналіст і мені треба написати про горобину. Допоможіть!». У такі хвилини хоч і відчуваєш себе гуглом, але відповідати маєш стримано: «…визначальним для публічної iнформацiї є те, що вона була заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим і створеним лише суб’єктом владних повноважень у процесi виконання своїх обов'язкiв. Враховуючи викладене, надання iнформацii у розумiннi cтатті 1 Закону не вбачається можливим, оскільки вимагає створення iнформацii та потребує проведення аналiтичноi роботи».

Першість серед талановитих запитів тримає телебачення.

Одна рейтингова програма дуже впливового телеканалу просила порахувати «людей з Вінниці», які працюють в Міністерстві.

Інший популярний телеканал в інформаційному запиті  ставить вічні запитання: «Як знайти ідеального батька для дитини і яким він повинен бути?»

Ще один телеканал надіслав запит на доступ до публічної інформації з таким формулюванням: «Як ви поясните появу серйозних ускладнень у вигляді великої червоної плями на тілі дитини…»

Радіємо, коли, наприклад, вакцинацією цікавиться оглядач ринку нерухомості одного з видань. Або запитують, як відкрити косметичний салон. Так і пишуть: просимо МОЗ відповісти, як відкрити косметичний салон. А нещодавно видання, яке має назву «Міжнародна газета без кордонів «Україна» надіслало, як вони вважають, інформаційний запит: «виїхати на місце халатного ставлення фахівців до своїх обов`язків». Без деталей. Швидкою допомогою, певно.

Журналісти часто між собою вправляються в дотепах і кпинах на адресу моїх нинішніх колег з прес-служб та відділів доступу до публічної інформації.

Знаю, бо сама така була. Але інформаційні запити й інформативні відповіді – це дорога з двостороннім рухом, і нам у відділах по роботі з публічною інформацією теж є з кого пожартувати.

Тут я підморгую улесливо прекрасним працівникам  клавіатури. І молю: перевіряйте власні запити бодай на логічність та формулюйте їх грамотно. Щоб вас можна було зрозуміти. Усім бобра!

Тетяна Селезньова, Міністерство охорони здоров’я України

Фото: Андрій Білоножко