Обгрунтування обєднання 10 школи та 1 гімназії. Інтереси дітей.

Нам невідомо, чи відповідь на цей запит була інформативною. Якщо ви Гвоздецький Олександр, будь ласка, авторизуйтесь і вкажіть, наскільки успішним був запит.
Гвоздецький Олександр

Доброго дня!

Я виступаю категорично проти проекту рішення Сумської міської ради «Про реорганізацію Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 10 Сумської міської ради шляхом приєднання до Комунальної установи Сумська гімназія №1 м. Суми Сумської області» і Перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти СМТГ на 2023-2027 рік. Інформація про реструктуризацію не доводилася до відома безпосередніх осіб, чиїх інтересів стосується ухвалення вказаних рішень, зокрема, про заплановані зустрічі (наради) з громадськістю тощо.
Запропоновані проєкти рішень Сумської міської ради стосується інтересів усіх громадян, зокрема, понад 3000 учнів та членів їхніх родин із трьох навчальних закладів, а саме: Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №10 Сумської міської ради, Комунальної установи Сумська гімназія №1 м. Суми Сумської області та Сумського закладу загальної середньої освіти № 12 Сумської міської ради. Ці проєкти рішень порушують статтю 3 Конвенції про права дитини, якою, зокрема, передбачено:
«1. В усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
2. Держави-учасниці зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки її батьків,опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають усіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів».
У Конституції України зазначено: «Кожен має право на освіту.Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах» (стаття 53Конституції України), «права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними» (стаття Конституції України 21), «конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод» (стаття 22Конституції України). «Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії» (стаття Конституції України 8).
Статтею 30 Статуту територіальної громади міста Суми, затвердженого рішенням Сумської міської ради № 893-МР від 26 жовтня 2011 року, зі змінами, міська влада гарантує сумчанам конституційні права на освіту і реалізацію законів та інших нормативно-правових актів щодо неї.
Натомість, ухвалення зазначених рішень призведе до погіршення якості та умов навчання для дітей КУ Сумської гімназії №1 м. Суми Сумської області та Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №10 Сумської міської ради, оскільки в школі № 10 станом на сьогодні навчання відбувається у дві зміни з підзмінами, а з приєднанням учнів КУ Сумська гімназія №1 м. Суми – три/чотири зміни, що є недопустимим порушенням Санітарного регламенту.
Ураховуючи вищевикладене, вимагаємо взяти до уваги рішення батьків учнів Комунальної установи Сумська гімназія № 1 м. Суми Сумської області та зняти з розгляду запропонований проєкт рішення Сумської міської ради «Про реорганізацію Сумського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №10Сумської міської ради», що стосуються трансформації й реорганізації закладів загальної середньої освіти КУ Сумська гімназія №1 м.Суми та Сумських закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 10 та №12 Сумської міської ради. Унести зміни до Перспективного плану оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти СМТГ на 2023-2027 рік. Відповідь надати у повному обсязі та надіслати в електронному вигляді.

У випадку, якщо з якихось причин неможливо надати відповідь – письмово вказати причину або перенаправити (переадресувати) запит за належністю, відповідно до вимог Закону «Про доступ до публічної інформації», до розпорядника відповідної інформації.

З повагою,

Гвоздецький Олександр

Informzapyt, Міністерство освіти і науки України

2 Attachments

На Ваш лист від 22.04.2023 року повідомляємо таке.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.

Частина перша статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації»
визначає, що публічна інформація – це відображена та задокументована
будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана
або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх
обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у
володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної
інформації, визначених цим Законом.

Відповідно до положень пункту 1 постанови Пленуму Вищого адміністративного
суду України від 29 вересня 2016 року № 10 «Про практику застосування
адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації»
(далі – постанова Пленуму) визначальним для публічної інформації є те, що
вона заздалегідь зафіксована будь-якими засобами та на будь-яких носіях та
знаходилась у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників
публічної інформації. Не є інформаційним запитом звернення, для відповіді
на яке необхідно створити інформацію, крім випадків, коли розпорядник
інформації не володіє запитуваною інформацією, але зобов’язаний нею
володіти.

Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини п’ятої статті 19
Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію
має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу
електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є; загальний
опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого
зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату за умови подання
запиту в письмовій формі.

Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до частини другої статті 2
Закону України «Про доступ до публічної інформації» цей Закон не
поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються
спеціальним законом, Законом України «Про звернення громадян». У зверненні
громадянина, відповідно до частини сьомої статті 5 Закону України «Про
звернення громадян», має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце
проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження,
пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення
повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В
електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу,
на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші
засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при
надсиланні електронного звернення не вимагається.

 

Враховуючи зазначене, Міністерство освіти і науки України не має правових
підстав для розгляду Вашого листа відповідно до положень та вимог законів
України «Про доступ до публічної інформації» та «Про звернення громадян».

Принагідно зазначаємо, що Ви маєте право звернутися до Міністерства освіти
і науки України із запитом на інформацію або зі зверненням громадянина
відповідно до положень діючого законодавства.

 

 

Відділ планування, зв`язків з громадськістю та доступу до публічної
інформації

директорату європейської інтеграції, бюджетування та узгодження політик
МОН

[1]cid:image001.jpg@01D8708A.01CE3A80

 

 

 

 

 

показати цитоване